بازرگانی ایران و چین

پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت

پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت

اگر برای جلسات کاری، ارائه خدمات فروش یا سایر فعالیت‌های تجاری مرتبط به چین سفر می‌کنید، به ویزای تجاری چین نیاز دارید. خوشبختانه بسیاری از شرکت‌های مرتبط در این حوزه هر هفته صدها ویزای تجاری را انجام می‌دهند و در ساده سازی هرچه بیشتر این فرآیند متخصص هستند. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت لازم است ادامه مطلب را بررسی و دنبال کنید.

نکات قابل توجه در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت

نکات قابل توجه در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت

در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت باید بدانید که درک این نکته مهم است که ویزای تجاری چین برای کسانی در نظر گرفته شده است که به عنوان جلسات کاری عادی از شرکت‌هایی در چین بازدید می‌کنند.

  • جلسات تجاری در چین

در صورتی که شما مستقیماً مشغول به کار شوید یا کار فنی یا آموزش انجام دهید، آنها برای جایگزینی نیاز به ویزای کار چین ندارند. برای دریافت ویزای تجاری چین، در کنار سایر شرایط، باید دعوت نامه‌ای از شرکت میزبان در چین ارائه دهید که در آن جزئیاتی از اینکه چه کسانی بازدید می‌کنند و چه نوع تجارتی رخ خواهد داد مکتوب گردد. در زیر مجموعه نمونه ای از الزامات برای بازدید از چین با استفاده از ویزای توریستی آورده شده است. این الزامات فقط یک نمونه هستند. برای دریافت شرایط دقیق برای بازدید از چین، لطفاً به صفحه TripBuilder بروید و اطلاعات خاص خود را وارد کنید که دقیقاً وضعیت شما است.

پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت

  • شرایط ویزای توریستی چین
  • اطلاعات ویژه درباره سفارت و کنسولگری چین
  • اطلاعات سفر چین
  • در حال حاضر چین به هر دلیلی ویزای توریستی صادر نمی‌کند. تمام ویزاهایی که در حال حاضر صادر می‌شوند فقط یک بار ورود هستند.
  • سفر به چین برای تجارت

مسائل مهم ویزای توریستی چین

مسائل مهم ویزای توریستی چین

۱. پاسپورت

متقاضی باید پاسپورت فعلی و امضا شده خود را ارسال کند. ویزا در گذرنامه مهر می‌شود، بنابراین اصل گذرنامه مورد نیاز است.

۲. عکس مورد نیاز

متقاضی باید دو (۲) عکس رنگی مشابه پاسپورت ارسال کند. عکس‌ها باید جدید باشند و به طور کلی نباید برای خود پاسپورت استفاده شود. لطفاً به شرایط عکس زیر که توسط سفارت چین ارائه شده است توجه کنید:

عکس باید دارای معیارهای زیر باشد:

  • عکس باید زمینه سفید ساده داشته باشد
  • عکس باید روی کاغذ عکس چاپ شود
  • عکس نباید عینک زدن متقاضی را نشان دهد
  • عکس نباید زیورآلات پوشیدن متقاضی را نشان دهد
  • متقاضی باید خنثی بدون لبخند، ژست گرفتن و غیره داشته باشد.)

۳. اثبات سفر

در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت باید بدانید که هر متقاضی، از جمله افراد زیر سن قانونی، باید یک برنامه سفر تایید شده پرواز به نام خود ارسال کند که نشان دهنده سفر مبدأ و بازگشت به ایالات متحده باشد، که شامل ورود و خروج از سرزمین اصلی چین است. اگر نوزادی بدون صندلی خود سفر می‌کند، برنامه سفر باید نشان دهد که او به عنوان یک « بچه» سفر می‌کند، اگرچه کنسولگری ممکن است در چنین مواردی نیازی به ذکر نام او در برنامه سفر نداشته باشد. توجه داشته باشید، در صورت سفر از طریق چارتر خصوصی، مانیفست چارتر کافی است.

۴.  اثبات محل اقامت

تمامی متقاضیان ویزای توریستی باید مدرک اقامت در چین را ارائه دهند. اگر متقاضی در هتلی اقامت دارد، باید یک کپی از رزرو هتل تایید شده ارسال کند. نام متقاضی باید در تاییدیه هتل (حتی کودکان) ذکر شود. اگر نام متقاضی در تاییدیه هتل درج نشده است، باید با هتل یا آژانس مسافرتی خود تماس گرفته و نام خود را اضافه کرده و تاییدیه جدیدی ارسال شود.

در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت باید بدانید که اگر متقاضی بخشی از یک تور باشد، ممکن است دعوت نامه‌ای برای یک گروه گردشگری صادر شده توسط یک واحد گردشگری معتبر مستقر در سرزمین اصلی چین ارسال شود. دعوت نامه باید دارای مهر شرکت باشد. دعوت نامه از آژانس‌های مسافرتی که در سرزمین اصلی چین مستقر نیستند توسط کنسولگری پذیرفته نخواهد شد.

اگر متقاضی با دوستان و یا خانواده ای که شهروند چینی هستند اقامت دارد، باید دعوت نامه صادر شده توسط فرد دعوت کننده و همچنین یک کپی از جلو و پشت کارت شناسایی چینی خود را ارائه دهد. اگر متقاضی با دوستان یا خانواده‌ای که شهروند چین نیستند اقامت دارد، باید صفحه اطلاعات پاسپورت دعوت‌کننده و همچنین مجوز اقامت چین خود را اسکن کند.

دعوت نامه باید شامل موارد زیر باشد:

  • (الف) اطلاعات شخصی متقاضی: نام، جنسیت، تاریخ تولد و غیره.
  • (ب) اطلاعات مربوط به بازدید متقاضی: هدف از بازدید، تاریخ ورود و خروج، مکان‌های بازدید، روابط بین متقاضی و دعوت کننده، و اینکه چه کسی هزینه اقامت متقاضی در چین را تقبل خواهد کرد.
  • ج) اطلاعات دعوت کننده: نام واحد یا فرد، شماره تلفن، آدرس و در صورت وجود مهر و امضای

موارد موثر در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت

در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت باید بدانید که مرزهای چین در حال حاضر بسته است و ورود همچنان به شدت کنترل می‌شود. فقط دسته‌های زیر مسافران می‌توانند وارد این کشور شوند:

  1. اتباع چینی: اتباع جمهوری خلق چین  (PRC) و ساکنان هنگ کنگ / ماکائو / تایوان با مدارک مسافرتی معتبر برای ورود به چین (مثلاً مجوز بازگشت به کشور یا تای بائو ژنگ)، اما مجوز قبلی از برخی مکان‌ها مورد نیاز است و برای همه توصیه می‌شود.
  2. اتباع غیر چینی دارای تاییدیه ورود طولانی مدت: دارندگان گرین کارت چین و دارندگان مجوز اقامت معتبر تحت دسته های کار، مسائل شخصی و …
  3. اتباع غیر چینی دارای مجوز ورود کوتاه مدت: دارندگان ویزای ورود معتبر که پس از ممنوعیت سفر تحت مسیر دعوت نامه PU/TE یا مسیر سیاست تسهیل ویزا صادر شده است.
  4. درخواست‌ها برای ویزای ورود به دقت در برابر شرایط مرتبط با COVID-19 در چین و جایی که متقاضی در آن قرار دارد بررسی می‌شود.

 

الزامات سوار شدن برای سفر به چین

الزامات سوار شدن برای سفر به چین

در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت باید بدانید که برای ورود از هفت روز قبل از خروج، الزامات تست وجود دارد. مسافران عموماً موظفند جزئیات سفر را به سفارت یا کنسولگری چین در شهر مبدا گزارش دهند تا کد بهداشتی «سبز» را قبل از سوار شدن به هواپیما دریافت کنند. دولت چین با حذف قرنطینه هفت روزه قبل از حرکت و آزمایش آنتی بادی پروتئین S یا N IgM برای مسافرانی که با واکسن‌های غیرفعال نشده و مسافران واکسینه نشده واکسینه شده اند، محدودیت‌ها را برای مسافران از مکان‌های انتخابی کاهش داده است. الزامات آزمایش با ترکیبی از آزمایش‌های PCR و آنتی ژن که در فواصل زمانی مشخص انجام می‌شوند، جایگزین می‌شوند.

در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت باید بدانید که برای دسته‌بندی‌های فهرست شده از مسافران، آنها باید یک کد بهداشتی «آبی» را از سفارت یا کنسولگری چین دریافت کنند. شایان ذکر است که برای کسانی که سابقه ابتلا به کووید-۱۹ دارند، دریافت کد بهداشتی «سبز» می‌تواند چالش برانگیز باشد و اگر سفر ضروری یا فوری تلقی نشود، عموماً صادر نمی‌شود.

الزامات قرنطینه و برنامه آزمایشی در چین

دوره عمومی قرنطینه اجباری ۱۴ تا ۲۱ روز است و بسیاری از شهرها شرایط قرنطینه خاص خود را دارند. در حال حاضر یک برنامه آزمایشی برای کاهش دوره قرنطینه از ۱۴ روز به ۱۰ روز برای مسافران ورودی و تماس های نزدیک مبتلایان به کووید-۱۹ وجود دارد. این برنامه آزمایشی به تعداد معدودی از شهرها از جمله شانگهای، نینگبو، سوژو، گوانگژو، شیامن، چنگدو، دالیان و چینگدائو محدود می‌شود.

برخی از مکان‌ها مانند پکن، محدودتر هستند و الزامات اضافی دارند. در حال حاضر، مسافران بین‌المللی که مایل به بازدید از پکن هستند، باید به طور کلی به مدت ۲۱ روز قرنطینه شوند و طی ۴۸ ساعت پس از ورود به پکن، آزمایش کووید-۱۹ منفی را ارائه دهند. پس از ورود به پکن، آنها باید بسته به الزامات کمیته محلی، آزمایش کووید-۱۹ منفی دیگری را ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت ارائه دهند و ممکن است تا هفت روز دیگر از مکان‌های عمومی، از جمله ساختمان‌های اداری بازدید نکنند.

خروج اتباع PRC از چین

در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت باید بدانید که در حالی که هیچ محدودیت رسمی برای خروج اتباع PRC از چین وجود ندارد، درخواست‌های تایید گذرنامه و خروج در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده یا به طور قابل توجهی طولانی شده است. اگر محدودیت‌های سنگینی از سوی شهر عزیمت مسافر وجود داشته باشد، ممکن است بتوان از مکان سوم به عنوان توقف موقت قبل از ورود به چین استفاده کرد.

سفر به چین

ویزای تجاری چین

ویزای تجاری چین

در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت باید بدانید که برای مقیم غیر چینی که مایل به سفر به چین برای مقاصد تجاری مانند شرکت در جلسات، کنفرانس‌ها، بازدید از کارخانه‌ها یا شرکت در مذاکرات هستند، لازم است ویزای تجاری چین را برای انجام این کار دریافت کنند. ویزای تجاری اجازه کار در چین را نمی‌دهد، برای انجام این کار باید برای ویزای کار چین اقدام کنید. زمان اختصاص داده شده برای ویزای تجاری چین در موارد مختلف متفاوت است، اما از ۳۰ روز تا ۱۰ سال متغیر است. اجازه دهید شرایط و روند نحوه دریافت ویزای تجاری چین را بررسی کنیم:

شرایط ویزای تجاری چین

در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت باید بدانید که خارجیانی که می‌خواهند برای ویزای تجاری چین اقدام کنند به مدارک زیر نیاز دارند:

  • گذرنامه‌ای که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد و حداقل ۲ صفحه خالی داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزا
  • عکس اندازه گذرنامه (۳۳ در ۴۸ میلی متر)
  • یک دعوت نامه صادر شده توسط شریک تجاری چینی واقع در چین یا مقامات چینی
  • مجوز کسب و کار یا گواهی طرف دعوت کننده
  • بلیط رفت و برگشت پرواز
  • صورت حساب بانکی یا اثبات منابع مالی کافی

۱-دعوتنامه در سفر به چین

طبق قوانین ویزای تجاری چین، متقاضی باید یکی از نامه‌های زیر را ارسال کند:

  1. دعوت نامه رسمی صادر شده توسط یک شرکت مستقر در سرزمین اصلی چین؛ یا
  2. دعوت نامه رسمی صادر شده و مجاز توسط دولت چین.
  3. دعوت نامه صادر شده توسط یک شرکت باید روی سربرگ رسمی شرکت باشد و باید شامل اطلاعات زیر باشد:
  4. اطلاعات شخصی متقاضی
  5. هدف از بازدید
  6. تاریخ ورود و خروج مورد انتظار
  7. مشخصات اقامت متقاضیان (شهر محل اقامت، هزینه‌های اقامت و …)
  8. مشخصات شخص یا شرکت دعوت کننده متقاضی
  9. امضا و مهر رسمی از طرف دعوت کننده متقاضی

اطلاعات مورد نیاز کنسولگری یا سفارت چین ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. اطلاعات تکمیلی ممکن است توسط مقامات سفارت یا کنسولگری درخواست شود.

۲-بلیط رفت و برگشت و صورت حساب بانکی در چین

در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت باید بدانید که متقاضی باید مدارکی دال بر رزرو پرواز برگشت داشته باشد. پرواز برگشت به عنوان مدرکی است که نشان می‌دهد متقاضی قصد دارد پس از تکمیل کار خود چین را ترک کند. ممکن است از صورت‌حساب بانکی خواسته شود که نشان دهد متقاضی دارای ابزار لازم برای سفر به چین و اطراف آن است.

۴-مدت اعتبار در چین

بسته به نیاز متقاضی و ماهیت کسب و کار، دوره‌های زمانی مختلفی وجود دارد که می‌توان ویزای تجاری را برای آنها اعطا کرد. رایج‌ترین نوع ویزای تجاری چین که در این کشور اعطا می‌شود، ۹۰ روز اعتبار دارد و مدت اقامت مجاز آن ۳۰ روز (یا بیشتر، بسته به شرایط هر مورد) است. ویزای تجاری چین را می‌توان برای ۳۰، ۴۰، ۶۰، ۹۰ یا ۱۸۰ روز اعطا کرد، همچنین ویزا برای ۱ سال یا بیشتر اعطا می‌شود (در برخی موارد بسته به پاسپورت و وضعیت متقاضی، ویزا تا ۱۰ سال اعطا می‌شود).

سخن پایانی

در بررسی پیش نیاز های سفر به چین برای تجارت باید بدانید که برای بسیاری، فکر سفر به چین برای انجام تجارت ممکن است کاری دلهره‌آور به نظر برسد. هدف اصلی کمک به شرکت‌ها برای انجام تجارت در سراسر مرزها به روشی ساده و کارآمد است. به عنوان یک PEO جهانی، INS می‌تواند به شرکت‌هایی که در کشورهای دیگر راه‌اندازی شده‌اند کمک کند و مسئولیت وظایف اداری مانند ثبت و راه‌اندازی شرکت، درخواست‌های ویزا، حقوق و دستمزد و اداره مالیات و بسیاری موارد دیگر را بر عهده بگیرد. امروز با کارشناسان این حوزه تماس بگیرید. به شما کمک می‌کنند تجارت خود را در خارج از کشور ساده کنید.

 

برای دریافت مشاوره سفر تجاری به چین میتوانید از تیم تخصصی ما مشاوره بگیرید(کلیک کنید).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *