نرم‌ افزار ویچت (WECHAT) چیست؟

نرم‌ افزار ویچت که از سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد، در مورد سانسور، حریم خصوصی و … بحث‌های زیادی را به همراه داشت. وی چت یک سرویس پیام صوتی و متنی موبایل است که توسط Tencent در چین توسعه یافته است. این برنامه یکی از محبوب‌ترین نرم‌ افزارهای شناخته شده در این حوزه است و یکی از بزرگترین برنامه‌های پیام‌رسانی مستقل توسط کاربران فعال است. اولین بار در ژانویه ۲۰۱۱ منتشر شد و در آگوست ۲۰۱۵ بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال داشت که تنها ۱۰۰ میلیون آن خارج از چین بودند. این برنامه در چندین پلتفرم مانند Android، iPhone، BlackBerry و Windows Phone در دسترس است، در حالی که مشتریان مبتنی بر وب در Windows و OS X نیز وجود دارند. بهتر است با مشاوره بازرگانی در این حوزه آگاهی خود را افزایش دهید.

نکات موثر در رابطه با نرم‌ افزار ویچت WECHAT

نکات موثر در رابطه با نرم‌ افزار ویچت WECHAT

نرم‌ افزار ویچت دارای ویژگی‌های بسیاری است، اگرچه محبوب‌ترین آنها سرویس پیام‌رسانی فوری آن است، اما کاربران می‌توانند پیام‌های متنی، پیام‌های صوتی و استیکرها را برای سایر کاربران ارسال کنند. ارسال تصاویر ذخیره شده یا زنده و همچنین فیلم‌ها در چت فردی یا گروهی امکان پذیر است.

کیف پول دیجیتال یکی دیگر از ویژگی‌های WeChat Pay است، یک کیف پول دیجیتال که به کاربران امکان می‌دهد با دستگاه تلفن همراه خود پرداخت را به راحتی انجام دهند و برای مخاطبین پول ارسال کنند. در چین، کاربران می‌توانند قبض‌ها را پرداخت کنند، پول انتقال دهند و در فروشگاه‌ها به خرید بپردازند. در سال ۲۰۱۴، وی چت یک ویژگی ایجاد کرد که پاکت‌های مجازی قرمز را همزمان با سال نو چینی توزیع می‌کرد. به طور سنتی، مردم در طول تعطیلات در یک پاکت قرمز به یکدیگر هدایای پولی می‌دهند و وی‌چت از این سنت استفاده کرده و آن را مجازی کرد.

برنامه وی چت، متعلق به Tencent، یک سرویس پیام رسانی مستقر در چین است. در حالی که عمدتاً برای مکالمات متنی استفاده می‌شود، اما از تماس‌های ویدیویی، پیام‌های صوتی و بازی‌های درون برنامه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. حساب خدمات WeChat یک راه‌حل تجاری است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد با مشتریان تماس بگیرند و از این برنامه برای رفع نیازهای خدمات خود استفاده کنند. می‌توانید برای کسب آگاهی بیشتر از مشاوره بازرگانی در این حوزه بهره‌مند شوید.

  • امکانات نرم افزار ویچت WECHAT

یک حساب خدمات WeChat می‌تواند برای ایجاد یک فروشگاه درون برنامه‌ای برای کسب و کار شما استفاده شود. شما می‌توانید با مشتریان مکاتبه کنید، اما آنها باید مکالمه را آغاز کنند، بنابراین استفاده از برنامه‌ای مناسب برای خدمات پیشگیرانه به مشتریان یا پرورش رهبری آنان، دشوار است. با این حال، مانند فیس بوک، شما این گزینه را دارید که در نمایه تجاری خود برنامه‌ای به اشتراک بگذارید تا مشتریان آن را ببینند، اما فقط می‌توانید چهار پست در ماه ارسال کنید. این حساب همچنین برای مشاغل در هر اندازه مناسب است، اما شرکت‌های خارج از چین باید مجوز تجارت خارج از کشور را دریافت کنند تا برای کاربران چینی قابل مشاهده باشد.

خدمات ویچت wechat

خدمات WeChat

  • نکات کلیدی نرم‌ افزار ویچت

  • مشتریان باید همه مکالمات را آغاز کنند، اما هیچ محدودیتی برای مکالمه‌ای که می‌توانید داشته باشید وجود ندارد.
  • از پست‌ها در صفحات نمایه می‌توان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مرتبط و آگاه نگه داشتن مصرف‌کنندگان استفاده کرد.
  • حساب خدمات وی‌چت برای مشاغل در هر اندازه مناسب است.

یکی از جذابیت‌های اصلی وی‌چت این است که در چین در دسترس است، در حالی که واتس اپ نیست، اما باید یک حساب تجاری در خارج از کشور داشته باشید تا برای مشتریان چینی قابل مشاهده باشد.

برنامه تجاری واتس‌اپ راه حل استاندارد برای ارائه خدمات مشتریان است. مانند WeChat، می‌توانید یک نمایه تجاری برای نمایش محصولات و خدمات خود، ارتباط با مشتریان، ارسال پیام‌های متنی استاندارد، تصاویر، ویدیوها، یادداشت‌های صوتی و حتی اشتراک‌گذاری اسناد ایجاد کنید. اخطار این است که مشتریان نیز باید مکالمه را آغاز کنند و شما اغلب به پاسخ‌های از پیش تأیید شده محدود می‌شوید. فقط می‌توانید ابتدا برای ارسال پیام‌های تراکنشی استاندارد، مانند تأیید سفارش یا یادآوری‌های قرار، تماس بگیرید. مشاوره بازرگانی در این حوزه بسیار کمک‌کننده خواهد بود

همه چیز در رابطه با نرم افزار ویچت

وی‌چت برنامه‌های کوتاه و پلت فرم بازی‌های کوچک خود را در سال ۲۰۱۷ راه اندازی کرد. در مارس ۲۰۱۹، Tencent پلت فرم Mini Games خود را برای توسعه دهندگان در سراسر جهان باز کرد. وی‌چت دارای بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه است. این منبع اصلی ارتباط برای کل کشور است و آن را به برنامه شماره یک در چین تبدیل می‌کند. کاربران ارتباطات اجتماعی و حرفه‌ای خود را با آن حفظ می‌کنند و فایل‌ها و عکس‌ها را به اشتراک می‌گذارند. این پرکاربردترین راه‌حل پرداخت تلفن همراه در چین است، جایی که پرداخت‌های نقدی در حال کمیاب شدن است.

همه چیز در رابطه با نرم افزار ویچت

برنامه‌های WeChat Mini یک راه آسان برای وارد کردن نام تجاری شما است، زیرا آنها دارای موارد زیر هستند:

۱-ادغام ویچت. کاربران مجبور نیستند چیزی را دانلود و نصب کنند. در صورت خروج مجبور نیستند دوباره وارد سیستم شوند، و برنامه یا بازی کوچک شما می‌تواند به پروفایل‌های حساب WeChat و لیست دوستان دسترسی داشته باشد و از WeChat Pay برای خرید استفاده کند. برخلاف تقریباً هر برنامه مشابهی در دنیای غرب، می‌توانید با خیال راحت فرض کنید که هر کاربر چینی یک حساب WeChat و WeChat روی دستگاه (های) خود نصب کرده است.

۲-سودمندی و ارزش. برخلاف یک پست، تبلیغ یا سایر پیام‌های بازاریابی، یک برنامه کوتاه تعاملی است و به کاربر اجازه می‌دهد تا کاری مفید انجام دهد و احتمال نصب و استفاده از آن را افزایش می‌دهد.

۳-توانایی بالای ویروسی شدن. در حالی که هیچ چیز تضمین شده نیست، زیرا برنامه شما در محبوب‌ترین پلت‌فرم اجتماعی چین کار می‌کند، لذا احتمال ویروسی شدن برنامه شما افزایش می‌یابد، زیرا به راحتی می‌توان آن را به اشتراک گذاشت و جلوی چشم‌های بیشتری ظاهر شد. این نرم‌ افزار دارای پایگاه کاربران فوق‌العاده بزرگی است. با بیش از ۱ میلیارد کاربر ماهانه که در جهان خارج از فیس بوک وجود ندارد.

۴-ثبات و مدیریت. برنامه‌های کوچک فقط در اکوسیستم برنامه ویچت کار می‌کنند، به این معنی که روی هر دستگاهی که وی‌چت نصب شده باشد کار می‌کنند و کاربران هنگام اجرای آن‌ها، باقی می‌مانند. آنها سازگاری بین پلتفرم را مستقیماً از جعبه ارائه می‌دهند.

۵-پشتیبانی آسان. پشتیبانی و ارتقای آن‌ها آسان‌تر خواهد بود، اگرچه ما همچنان آزمایش در چندین دستگاه و جهت‌گیری صفحه نمایش را برای اطمینان از تجربه کاربری ثابت توصیه می‌کنیم. می‌توانید با تبدیل آسان برنامه‌ها و بازی‌های HTML5 به بازی‌های کوچک WeChat، از قدرت اکوسیستم بزرگ و موجود HTML5 استفاده کنید، بدون توجه به اینکه از کدام موتور بازی برای توسعه آنها استفاده کرده‌اید. دشواری به اندازه بازی اصلی شما و چارچوبی که بر اساس آن ساخته شده است بستگی دارد، زیرا برنامه‌های WeChat Mini محدودیت‌هایی در اندازه دارند.

۶-به‌روزرسانی خودکار، به این معنی که آن‌ها جعبه‌ای عالی برای آزمایش ویژگی‌های جدید، تغییرات UX یا طراحی‌های رابط برای برنامه اصلی شما هستند. یکی از دلایل محبوبیت بازی های HTML5 در چین این است که هزینه ترافیک کمتری در مقایسه با بازی‌های بومی دارند، زیرا بسیاری از گیمرها هنوز برنامه‌های محدودی دارند یا دسترسی به وای فای ندارند. مشاوره بازرگانی برای درک مفهوم این نوع نرم‌ افزار کمک شایانی به شما خواهد کرد.

کاربران چگونه برنامه‌ها یا بازی‌های WeChat Mini را پیدا می‌کنند؟

کاربران چگونه برنامه‌ها یا بازی‌های WeChat Mini را پیدا می‌کنند؟

وی‌چت در سال ۲۰۱۱ با عنوان Weixin، ماندارین برای «پیام میکرو» راه اندازی شد. همانطور که از نام آن پیداست، در ابتدا به عنوان یک برنامه پیام رسان ساده عمل می‌کرد که در اصل معادل چینی WhatsApp بود.  WeChat توسط غول فناوری چینی Tencent، یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان، توسعه یافته و متعلق به آن است. از دیگر نام‌های موجود در استیبل Tencent می‌توان به پیام‌رسان QQ و Tencent Music اشاره کرد.

وی‌چت از طریق پلتفرم برنامه‌های کوچک خود به صفحه اصلی بسیاری از کاربران چینی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است، زیرا تقریباً همه عملکردها را می‌توان از داخل برنامه تکمیل کرد. به عنوان اپراتور پلتفرم، Tencent قادر است ببیند کدام برنامه‌ها محبوب‌ترین هستند. این شرکت پس از سکویا چین به یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در چین تبدیل شده است و در کنار صدها سهام در استارت آپ‌های چینی، در اسنپ چت، فورتنایت و تسلا موتورز نیز سهام دارد. کاربران عمدتاً از طریق این کانال‌ها وارد برنامه‌ها یا بازی‌های WeChat Mini می‌شوند:

دعوت از دوستان یا گروه‌های وی چت

دعوت از دوستان یا گروه‌های وی چت

  • اسکن یک کد QR
  • برنامه‌هایی که اخیراً به آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اید در تاریخچه برنامه کوچک کاربر یا پس از پایین کشیدن صندوق ورودی چت نمایش داده می‌شوند.

برنامه‌های WeChat Mini فقط از جاوا اسکریپت (زبان برنامه‌نویسی اصلی وب) پشتیبانی می‌کنند، اما از زبان‌هایی که می‌توانند به جاوا اسکریپت کامپایل شوند، مانند TypeScript و CoffeeScript نیز پشتیبانی می‌کنند. همچنین می‌توانید از API های جاوا اسکریپت (واسط‌های برنامه نویسی کاربردی) که چارچوب WeChat Mini Games پشتیبانی می‌کند (Canvas 2D و WebGL) برای ترسیم گرافیک، انیمیشن و انجام رندر در زمان واقعی استفاده کنید. سه سازنده اصلی موتور بازی در چین از WeChat Mini Games پشتیبانی می‌کنند:

Cocos Creator، Egret و .Laya  حدود ۵۰ درصد از بازی‌های کوتاه در وی‌چت از موتور کوکوس استفاده می‌کنند که محبوب‌ترین آنها لایا (۲۵ درصد) است. توجه داشته باشید که برنامه‌های WeChat Mini به طور کامل از استاندارد HTML5 استفاده نمی‌کنند. فقط این رابط‌ها را شبیه سازی می‌کنند. بنابراین بهتر است این برنامه را با موتوری توسعه دهید که محدودیت‌های محیط توسعه WeChat و SDK را می‌شناسد.

سخن پایانی

وی‌چت تنها برنامه‌ای در چین است که بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و یکی از تنها پنج برنامه در جهان است که از این نقطه عطف پیشی گرفته است. وی‌چت پی که با استفاده از چارچوب تن پی ساخته شده است، بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر دارد و جایگزین AliPay به عنوان محبوب‌ترین سرویس پرداخت در کشور شده است. مشاوره بازرگانی نرم افزار ویچت (لطفا کلیک کنید) با افراد متخصص در این حوزه ضروری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *