آموزش زبان چینی

آموزش زبان چینی، در یادگیری این زبان چه پیش‌نیازهایی لازم است.

آموزش زبان چینی، در یادگیری این زبان چه پیش‌نیازهایی لازم است.

چین یکی از قدیمی‌ترین و غنی‌ترین فرهنگ‌های پیوسته جهان است که بیش از ۵۰۰۰ سال قدمت دارد. چین با ۱.۲۸ میلیارد نفر پرجمعیت ترین کشور جهان است. یک پنجم کره زمین به زبان چینی صحبت می‌کنند. چینی ماندارین زبان مادری بیش از ۸۷۳ میلیون نفر است که آن را به رایج‌ترین زبان اول در جهان تبدیل می‌کند. علاوه بر جمهوری خلق چین و تایوان، چینی ماندارین در جوامع مهم و تأثیرگذار چینی اندونزی، تایلند، مالزی، سنگاپور، برونئی، فیلیپین و مغولستان نیز صحبت می‌شود.در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با آموزش زبان چینی لازم است ادامه مطلب را بررسی و دنبال کنید.

 

نکات حائز اهمیت در بررسی آموزش زبان چینی

نکات حائز اهمیت در بررسی آموزش زبان چینی

در بررسی آموزش زبان چینی باید بدانید که چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است. چین یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایالات متحده است. بسیاری از شرکت‌های آمریکایی در چین تجارت می‌کنند و سرمایه گذاری‌های بلندمدت در آنجا دارند.

  • مواردی که باید در آموزش زبان چینی نظر گرفت

مطالعه زبان چینی راه را برای حوزه‌های مختلف مهمی مانند سیاست، اقتصاد، تاریخ یا باستان شناسی چین باز می‌کند. اما مطالعه چینی در نهایت به معنای مطالعه یک فرهنگ و یک قوم است. در قلب تمدن چین میراث غنی رمان، داستان کوتاه، شعر، درام و اخیراً فیلم است. آنها ارزش‌ها، مبارزات، حساسیت‌ها، شادی‌ها و غم‌های این مردم بزرگ را منعکس می‌کنند و اغلب بینش‌هایی را حتی در مورد صمیمی‌ترین احساسات مردم در گذشته یا سیاست‌های سطح بالای پکن در حال حاضر ارائه می‌دهند که در هیچ کجا یافت نمی‌شود. دیگر این آثار به شما کمک می‌کنند بفهمید پشت این زبان چه چیزی وجود دارد، چه چیزی آن را قدرتمند می‌کند و واقعاً چگونه در جامعه چین عمل می‌کند. در بررسی آموزش زبان چینی باید بدانید که راحت و موثر بودن یادگیری زبان نیمی از کار است، اما دانستن فرهنگ پشت این زبان چیز دیگر است.

  • یادگیری زبان چینی

اگر می‌خواهید زبان چینی را در چین مطالعه کنید، راه‌های زیادی برای انجام آن وجود دارد. مطمئناً، می‌توانید سعی کنید به تنهایی با مطالعه شخصی مدیریت کنید – اما یک گزینه قوی‌تر ممکن است یک برنامه حضوری و به سبک غوطه‌وری باشد. مدارس بی‌شماری در سرتاسر کشور بزرگ وجود دارد که این دوره‌ها را ارائه می‌دهند و تمام سطوح مختلف مهارت، اهداف، علایق و برنامه‌های سفر را در خود جای می‌دهند. خوشحال می‌شوید که برخی از آنها در شهرهای سرتاسر جهان شعبه دارند (بنابراین ممکن است یکی در نزدیکی شما وجود داشته باشد) و هر کدام یک گزینه غوطه وری آنلاین نیز ارائه می‌دهند (که ممکن است در صورت خراب شدن برنامه‌های سفر مفید باشد. قبل از سفر به چین آماده شوید.)

در بررسی آموزش زبان چینی باید بدانید که بسیاری از مراکز دوره‌های مختلف زبان چینی را ارائه می‌دهند که خواسته‌های متنوع دانشجویان بین المللی را برآورده می‌کند. این دوره‌ها شامل گوش دادن چینی، صحبت کردن، خواندن و نوشتن است. هر سال به ترتیب دو ترم، ترم بهار و ترم پاییز وجود دارد. دوره‌ها بصورت آفلاین برگزار می‌شود. پس از اتمام تحصیل و امتحانات، دانشگاه گواهینامه و ریز نمرات رسمی را برای داوطلبان واجد شرایط صادر می‌کند.

یادگیری زبان چینی

یادگیری زبان چینی

  • درباره دانشگاه هوهای

در بررسی آموزش زبان چینی باید بدانید که دانشگاه هوهای که در سال ۱۹۱۵ تأسیس شد، یکی از اولین موسسات آموزش عالی در چین است. این دانشگاه که در نانجینگ چین واقع شده است، به یک دانشگاه جامع پیشرو در زمینه مهندسی، علوم طبیعی، اقتصاد و مدیریت و علوم اجتماعی تبدیل شده است. دانشگاه هوهای یکی از ۷۵ دانشگاه کلیدی دولتی است که مستقیماً توسط وزارت آموزش چین اداره می‌شود و یکی از ۵۶ دانشگاه چینی دارای تحصیلات تکمیلی است. این دانشگاه در مهندسی بسیار قوی است، به ویژه در مهندسی منابع آب و علوم و مهندسی محیط زیست، که در برنامه کلاس جهانی چین قرار دارند و رتبه اول و هشتم را در سراسر کشور در بین تمام دانشگاه‌های چین دارند. رشته‌های مهندسی، محیط‌زیست، اکولوژی، علوم کامپیوتر، علوم مواد، علوم کشاورزی، علوم زمین، شیمی و علوم اجتماعی در Hohai در ESI رتبه ۱% را دارند.

دانشگاه هوهای دارای ۲۰ کالج و مدرسه در ۳ پردیس است که ۶۳ برنامه کارشناسی، ۲۰۵ برنامه کارشناسی ارشد و ۶۶ برنامه دکترا را ارائه می‌دهد. این دانشگاه دارای جمعیت کل دانشجویی بیش از ۵۰۰۰۰ نفر است که شامل ۲۰۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۱۱۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و بیش از ۳۳۰۰ دانشجوی دکترا می‌باشد. این دانشگاه دارای بیش از ۳۰۰۰ عضو هیئت علمی، از جمله بیش از ۱۷۰۰ استاد تمام و دانشیار است. اعضای هیئت علمی و محققان به شدت در طراحی و ساخت برخی از پروژه‌های مهندسی هیدرولیک شناخته شده در سراسر جهان درگیر بوده اند، مانند پروژه سد سه دره رودخانه یانگ تسه و پروژه بزرگ انتقال آب از جنوب به شمال.

 

همه چیز درباره آموزش زبان چینیهمه چیز درباره آموزش زبان چینی

در بررسی آموزش زبان چینی باید بدانید که هنگامی که تصمیم به دنبال کردن برنامه‌ای برای تحصیل زبان چینی در خارج از کشور دارید، ابتدا باید به دفتر برنامه‌ها و مبادلات بین المللی در دانشگاه وسترن واشنگتن مراجعه کنید تا در مورد رویه‌های کلی اطلاعات کسب کنید. سپس با اساتید و دانشجویان چینی خود که از تحصیل در خارج از کشور بازگشته‌اند صحبت کنید. همچنین باید از وب سایت‌های مربوطه بازدید کنید تا اطلاعات کافی در مورد تحصیل چینی در خارج از کشور جمع آوری کنید. شما باید به این فکر کنید که چه زمانی برای مطالعه ترتیب می‌دهید، کجا می‌خواهید تحصیل کنید و در زمانی که خارج از کشور هستید می‌خواهید چه کارهایی را انجام دهید. به طور معمول، اگر می‌خواهید در تابستان تحصیلات چینی را در خارج از کشور دنبال کنید، باید جمع آوری اطلاعات را در ماه اکتبر شروع کنید. اکثر برنامه‌ها آخرین مهلت درخواست خود را در نوامبر دارند

  1. تصمیم گیری آموزش چینی

در بررسی آموزش زبان چینی باید بدانید که هنگامی که اطلاعات کافی در مورد برنامه‌های مختلف تحصیل چینی در خارج از کشور دارید، باید برنامه‌های آینده نگر را محدود کنید و آنها را با اساتید چینی خود در میان بگذارید. شما همچنین باید با مدیر برنامه تحصیل در خارج از کشور که به آن علاقه دارید صحبت کنید و قبل از تصمیم گیری برنامه درسی آنها را مرور کنید.

  1. آماده‌سازی اپلیکیشن ها در زبان چینی

پس از انتخاب یک یا دو برنامه تحصیلی در خارج از کشور، باید بسته درخواست را دریافت کرده و در مهلت مقرر تکمیل کنید. در همین حال، اطمینان حاصل کنید که اعتباراتی که از برنامه تحصیل در خارج از کشور دریافت می‌کنید، می‌توانند به دانشگاه واشنگتن غربی منتقل شوند و در اعتبارات فارغ التحصیلی لحاظ شوند. شما باید از استاد چینی خود بخواهید که برنامه تحصیل در خارج از کشور را ارزیابی کند و از تعداد واحدهایی که می‌توانید به Western منتقل کنید اطمینان حاصل کنید.

  • آماده شدن برای ترک برای برنامه تحصیل در خارج از کشور

در بررسی آموزش زبان چینی باید بدانید که وقتی در یک برنامه پذیرفته می‌شوید، زمان آماده شدن برای عزیمت است. در زیر لیستی از مواردی که باید برای آنها آماده شوید آمده است:

آزمون ورودی: اکثر برنامه‌های خارج از کشور این نوع آزمون را دارند. هدف تعیین سطح مهارت دانش آموزان در زبان چینی است. این آزمون معمولاً در چند روز اول برنامه برگزار می‌شود.

مواردی که باید بردارید: این موارد شامل لباس، کتاب، پول و غیره می‌شود. اغلب، مکان مربوطه برنامه فهرستی از چیزهایی را که باید همراه داشته باشید ارائه می‌دهد.

بلیط هواپیما و مدارک سفر

  • مکان‌هایی که بازدید خواهید کرد

پکن، چین

پایتخت چین، پکن، مرکز سیاسی، آموزشی و فرهنگی این کشور است و بیش از هر شهر دیگری در چین به دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی بیشتری دسترسی دارد. در طول تابستان برای مطالعه فشرده زبان و فرهنگ چینی در پکن و هانگژو به اساتید و دانشجویان WWU بپیوندید و ۱۵ واحد برای زبان و فرهنگ چینی کسب کنید. دانش آموزان شهریه WWU را پرداخت می‌کنند و برای شرکت باید حداقل یک سال زبان چینی داشته باشند.

لطفا توجه داشته باشید که این برنامه هر تابستان اجرا می شود اتحاد برای آموزش جهانی، برنامه‌های آکادمیک CET و CIEE همگی یک برنامه زبان فشرده را ارائه می‌دهند که در آن دانش‌آموزان متعهد می‌شوند فقط به زبان چینی صحبت کنند و شامل ۲۰ ساعت آموزش زبان در هفته است. در سایر برنامه‌های زبان فشرده شرکت کنید، در حالی که از طریق برنامه‌هایی مانند آموزش بین‌المللی CAPA، IES Abroad یا شبکه آموزش در خارج از کشور می‌توانید از سایر دروس انتخابی استفاده کنید.

عوامل موثر در بررسی آموزش زبان چینی

عوامل موثر در بررسی آموزش زبان چینی

در زیر عوامل موثر در بررسی آموزش زبان چینی ذکر شده است که به شرح زیر است:

الف) یادگیری زبان افق دید شما را گسترش می‌دهد

ما از تماشای رویدادهای بین‌المللی از طریق تلویزیون مانند جام جهانی فوتبال، المپیک و مسابقه آواز یوروویژن الهام گرفتیم تا درباره جهان بیشتر بیاموزیم. ارتباط با مردم از فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های مختلف به رشد مهارت‌های زندگی و تفکر انتقادی ما کمک فراوانی کرده است. چین خیلی بزرگ است. چینی خیلی پیچیده است. همه خیلی سریع حرف می‌زنند. این اولین برداشت ما بود. با این حال، دانش آموزان استقبال می‌کردند و همه می‌خواستند کمک کنند تا بیشتر یاد بگیریم. درس خواندن سخت در کلاس چینی به پیدا کردن دوستان محلی کمک شایانی کرده است.

ب) چینی به پیشرفت شغلی ما کمک کرد

در بررسی آموزش زبان چینی باید بدانید که پس از تحصیل در چین، احساس اعتماد به نفس بیشتری برای درخواست فرصت‌های بزرگتر و بهتر داریم.

کشورهای آسیایی، از جمله چین، که از رشد اقتصادی سریعی برخوردار است، امروزه به عنوان پایگاه‌های مهم برای کسب و کار در سراسر جهان عمل می‌کنند. دپارتمان مطالعات چینی مدرن به دانشجویان کمک می‌کند تا اقتصاد، سیاست، فرهنگ و زبان چین امروزی و سایر کشورهای آسیای شرقی را با اشاره به روابط مربوطه خود با ژاپن در زمینه روندهای جهانی مطالعه کنند. در ترم بهار، دانشجویان سال دوم به برنامه چهار ماهه تحصیلی اجباری در خارج از کشور می‌روند. این برنامه به دانش آموزان کمک می‌کند تا جنبه‌های معاصر زندگی در چین و سایر کشورهای آسیایی را تجربه کنند که احتمالاً از طریق رسانه‌ها غیرقابل دسترسی هستند.

در بررسی آموزش زبان چینی باید بدانید که دانش آموزان تحت تاثیر شهرهای پر جنب و جوش و مردمی که با آنها ملاقات می‌کنند غرق خواهند شد. همچنین هدف این دپارتمان کمک به دانشجویانی است که می‌خواهند با ارائه فرصت‌هایی برای انجام کار میدانی، کارآموزی، و شروع یک برنامه مدرک دوگانه در چین یا سایر کشورهای چینی زبان، پتانسیل انجام تجارت در سراسر جهان را توسعه دهند. توسعه توانایی همکاری از دیدگاه گسترده‌تر با گسترش دیدگاه خود از چین به بقیه آسیا و سپس به کشورهای دیگر در سراسر جهان رو به افزایش است.

دانشگاه آیچی

تنها دانشگاه در ژاپن که نام آن شامل عبارت “چینی مدرن” است که منشا آن را نشان می‌دهد، مدرسه‌ای به نام کالج تونگ ون که در نیمه اول قرن بیستم در شانگ‌های وجود داشت. با زنده نگه داشتن سنت کالج تونگ ون، دانشکده همیشه به ارائه هر چه بیشتر فعالیت‌های آموزشی خود – از درس زبان چینی گرفته تا برنامه های کار میدانی و کارآموزی – در کشورهای چینی زبان اهمیت داده است. هدف این دانشکده پرورش شهروندان جهانی از طریق کمک به دانشجویان با بازدید از کشورهای دیگر، به اشتراک گذاشتن افکار خود با مردم کشورهای میزبان و همکاری با آنها است. با وجود داشتن سابقه طولانی تعامل، به نظر می‌رسد ژاپن و چین هنوز هم سوء تفاهم دارند و از بسیاری جهات نسبت به یکدیگر تعصب دارند.

امروزه که چین نفوذ زیادی در جهان به دست آورده است، ژاپن نیاز فزاینده ای به افرادی دارد که بتوانند از منظری واقعاً عینی به درک دقیق‌تری از کشور دست یابند.

  • ویژگی‌های برنامه درسی در آموزش زبان چینی

در بررسی آموزش زبان چینی باید بدانید که این یک برنامه پنج ساله است که به دانشجویان اجازه می‌دهد یک مدرک از دانشگاه آیچی و مدرک دیگری از یکی از دو دانشگاه معتبر چین یا تایوان کسب کنند. این برنامه از ابتدای ترم پاییز دوم و پس از برنامه تحصیل در خارج از کشور ترم بهار شروع می‌شود و از شرکت کنندگان می‌خواهد که برای دو سال تحصیل در خارج از کشور را در همان دانشگاه ادامه دهند تا واحدهای لازم مورد نیاز برنامه کارشناسی مربوطه دانشگاه را کسب کنند. از ترم پایانی پاییز تا پایان سال پنجم، شرکت کنندگان موظفند واحدهای مورد نیاز برای فارغ التحصیلی از دانشگاه آیچی، از جمله برای تحقیقات فارغ التحصیلی را دنبال کنند و به دانشجویانی که شرایط فارغ التحصیلی هر دو دانشگاه را برآورده می‌کنند، دو مدرک اعطا می‌شود.

سخن پایانی

در مجموع در بررسی آموزش زبان چینی باید بدانید که می‌توانید با مراجعه به افراد متخصص و خبره در یادگیری این زبان متخصص شوید. برای دریافت آموزش زبان چینی با ما در اتباط باشید. (لطفا کلیک کنید.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *