آموزش زبان چینی

زبان چینی ماندارین چیست؟

زبان چینی ماندارین چیست؟

زبان ماندارین چینی یکی از زبان‌های پرکاربرد و تاثیرگذار در دنیای تجارت شناخته می‌شود. تجاری که در بخش آسیایی فعالیت می‌کنند، در حال فراگیری آموزش زبان چینی و تسلط روی این گویش متفاوت و بیگانه از زبان مادری خود هستند. اگر مایل هستید درباره زبان ماندارین اطلاعات بیشتری کسب نمایید، از شما دعوت می‌شود تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

آشنایی با زبان چینی استاندارد ماندارین

زبان چینی ماندارین گویش استاندارد در چین و تایوان می‌باشد. از نظر زبان‌شناسی لهجه چینی ماندارین به چهار دسته تقسیم می‌شود: ماندارین شمالی، ماندارین جنوبی، ماندارین شرقی و غربی. که هر کدام از این چهار دسته با لهجه‌های متفاوتی از ماندارین صحبت می‌شود. در چین و تایوان گویش رسانه‌ها نیز زبان چینی ماندارین می‌باشد.

در هنگام آموزش زبان چینی ماندارین ممکن است با جمله های خاصی مواجه شوید، که از کاراکترهای پیچیده‌ای تشکیل شده باشند، زبان چینی ماندارین الفبا ندارد و از کاراکترهایی استفاده می‌کند که هر کدام نشان دهنده یک هجاء یا حتی یک کلمه کامل می‌باشد. همه گویش‌های زبان چینی تونال«Tonal Language» هستند، منظور از «تونال» یا«خصوصیت نغمه» در نحوه نگارش حروف الفبا و گویش اصوات است، یعنی با تغییر یافتن زیر و بم صدا معانی واژگان نیز تغییر می‌کند، نتیجه می‌گیریم معانی کلمات وابسته به نحوه تلفظ آن‌ها می‌باشد.

معرفی دو گویش پر‌کارد زبان چینی

زبان ماندارین و کانتونی در مناطق جغرافیایی آسیا

معرفی دو گویش پر‌کارد زبان چینی

برای معرفی بهتر گویش‌های زبان چینی، می‌توان آن ‌را به دو بخش تقسیم نمود: بخش سنتی(Traditional) و بخش ساده(simple) که هر دو گویش رایج بین شهروندان چینی‌ می‌باشد.

چینی ماندارین

بخش ساده شده زبان چینی، گویش ماندارین نامیده می‌شود. ماندارین یکی از ساده‌ترین کاراکترها را در زبان چینی دارد، گویش ماندارین زبان ساده شده‌ای از کانتونی یا همان بخش سنتی است زیرا زبان چینی به مرور زمان ارتقاء یافته و ماندارین به عنوان گویش مدرن آسیای شرقی نیز شناخته می‌شود.

چینی کانتونی

بخش سنتی زبان چینی، گویش کانتونی نامیده می‌شود. این گویش، پیچیدگی‌هایی دارد که فهم آن را برای آموزش دشوار می‌کند. بخش های از تایوان، ماکائو، هنگ کنگ از این زبان سنتی کانتونی استفاده می کنند.

تفاوت گویش کانتونی با گویش ماندارین

تفاوت گویش کانتونی با گویش ماندارین

کاراکترهایی که در هر دو گویش زبان چینی ماندارین و کانتونی استفاده می‌شوند، منشا یکسانی دارند اما تفاوت آن‌ها در لهجه و بیان کاراکترها است و همچنین در تعداد تن‌ها نیز متفاوت هستند، یعنی گویش ماندارین از ۵ تن استفاده می‌کند در حالی که کانتونی دارای ۹ تن مختلف می‌باشد، با این حال در کانتونی ۳‌ تن از این ۹ تن با هم ادغام شده‌اند و از نظر تلفظ متفاوت هستند. در گویش ماندارین کاراکترها به بخش‌های کمتری تقسیم شده و شکل ساده‌تری دارند. فردی که فقط به زبان ماندارین صحبت می‌کند‌ به طور کلی قادر به درک کانتونی نیست ولی شخصی که کانتونی را صحبت می کند می‌تواند ماندارین را نیز متوجه شود.

ساختار جمله و سبک نوشتاری در ماندارین و کانتونی

در هر دو زبان ماندارین و کانتونی تقریباً از کاراکترهای پایه و مشترک تشکیل شدند. در واژگان و دستور زبان هر دو گویش نیز اختلافات کمی وجود دارد. فرم نوشتاری زبان چینی بسیار پیچیده و دشوارترین قسمت یادگیری زبان ماندارین است. حروف چینی را می توان از چپ به راست، راست به چپ یا از بالا به پایین نوشت.

الفبا در زبان چینی ماندارین

الفبا در زبان چینی ماندارین

چیزی به نام الفبای چینی وجود ندارد، بنابراین منظور از الفبا در زبان چینی کاراکترها منفرد از آوا است، این زبان با علائم و نمادها نوشته می‌شود. به این نمادها «حروف چینی» می گویند. هر کاراکتر در حروف چینی نشان دهنده یک هجا یا حتی یک کلمه کامل است.

بیشتر بخوانید: در مقاله آشنایی با الفبای زبان چینی به طورکلی درباره ساختار و کاراکتر های زبان چینی پرداخته ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را پیشنهاد می‌کنیم.

آموزش کلمات پایه در زبان چینی ماندارین

آموزش زبان چینی را با کاراکترهایی که شامل یک یا دو بخش دارند آغاز کنید. ازکاراکترهای ساده شده‌ای که در گویش چینی طراحی شده استفاده کنید، بعد از بدست آوردن مهارت اولیه می‌توانید کاراکترهایی که سه یا چهار بخش دارند را نیز تمرین کنید. برای صحبت روزمره به زبان ماندارین یادگیری حداقل ۳ تا ۵ هزار کاراکتر از این گویش را نیاز دارید.

مطالعه و تلفظ حروف

آموزش زبان چینی ماندارین را از تلفظ و آهنگ کلمات ساده و پایه مثل «سلام» «خوش‌آمدید» «حالتون چطور است» آغاز کنید و همینطور می‌توانید، روی آموزش اسامی و فعل‌ها نیز تمرکز کنید. شاید دشوارترین بخش فراگیری زبان ماندارین در هنگام مطالعه باشد، دقت کنید آوای کاراکترها را درست تلفظ کنید و یاد بگیرید چگونه حروف چینی را بخوانید.

در گویش ماندارین نحوه صحیح تلفظ وآهنگ اصوات بسیار مهم است زیرا همانطور که گفته شد، آهنگ اشتباه می‌تواند معنی کلمات را به کلی تغییر دهد. پس تمرکز خود را روی یادگیری چهار آهنگ بگذارید. این بدان معناست که برای یک هجا یا کلمه، چهار معنی مختلف دارید تسلط بر چهار تن زبان چینی یکی از سخت ترین جنبه های یادگیری چینی ماندارین است.

تماشای فیلم و انیمیشن‌ به زبان چینی

تماشای فیلم و انیمیشن‌ها به زبان چینی ماندارین در روند پیشرفت و تسلط شما در لهجه و بیان کلمات، تاثیر شگفت‌انگیزی خواهد داشت.

آشنایی با گرامر زبان چینی ماندارین

  1. شما نیازی به صرف افعال ندارید.
  2. شما نیازی به تسلط بر زمان فعل ندارید.
  3. نیاز نیست بین اسم های مفرد و جمع تمایز قائل شوید.
  4. نیازی نیست نگران اسامی خاص جنسیت باشید.

یکی از روش ها موثر و تضمینی برای یادگیری زبان چینی، شرکت در دوره‌های آموزش زبان چینی خانم کیاشمشکی با هدف مکالمه و در جهت کسب آمادگی آزمون ارائه میگردد و شما را در بازه زمانی کوتاهی به هدف نهایی خود خواهد رساند. پس برای شروع می‌توانید در دوره آموزش زبان چینی مقدماتی شرکت کنید. با توجه روابط دوستانه تجاری و گردشگری کشور چین آموزش زبان چینی امر مهمی محسوب می‌شود.در این دوره شما با واژگان و عباراتی که برای ارتباط با همکاران و مشتریان چینی لازم هستند، آشنا می‌شوید و همچنین یادگیری مکالمه، خواندن و نوشتن چینی تجاری پرداخته می‌شود.

دیدگاهی در مورد “زبان چینی ماندارین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *