آموزش زبان چینی

معرفی مهم‌ترین منابع آموزش زبان چینی

معرفی مهم‌ترین منابع آموزش زبان چینی

اگر در حال یادگیری زبان چینی هستید مطالعه کتب مربوط به آموزش لغت و کاراکترها سبب پیشرفت شما در آموزش کمک زیادی می‌کند. مطالعه‌ی کتاب‌های چینی به عنوان مکمل مناسبی در فراگیری زبان چینی شناخته می‌شود. برای آموزش هر زبانی، گاهی لازم است به کتب و منابعی معتبری رجوع کنید.

یادگیری زبان چینی، بی‌تردید به تلاش و تمرین مداوم در نوشتن احتیاج دارد و برخلاف دوره‌های آموزشی آنلاین که از یک صفحه کلید استاندارد استفاده می‌کنند، اهمیت آموزش زبان به واسطه کتابها به خصوص کتابهای تمرینی زبان آموزان را توسط روشی ملموس برای تعامل با آن زبان و فرهنگ آشنا می‌کند.

معرفی بهترین  کتاب‌ها برای یادگیری موثر زبان چینی

کتاب‌های کمک آموزشی زبان چینی به زبان‌آموزان فرصتی می‌دهند تا به طور فعال، با نوشتن پاسخ‌ها بر روی کاغذ، در فرایند یادگیری مشارکت کنند. در ادامه بهترین کتاب های یادگیری زبان چینی مبتدی تا پیشرفته را برای شما بازگو می‌کنیم.

کتاب ۳۰۱ آموزش زبان چینی

کتاب ۳۰۱ زبان چینی برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ توسط دانشگاه Beijing در بخش زبان فرهنگ منتشر شده  است.  کتاب ۳۰۱ دارای دو جلد اصلی و تمرین‌ها مجزا است. این کتاب، کتابی فشرده برای یادگیری مکالمه زبان چینی می‌باشد دروس کتاب مکالمه ۳۰۱ زبان چینی ، شامل ۳۰۱ درس مکالمه و ۸۰۰ واژه لغت می باشد در پایان این دروس، زبان‌آموزان باید توانایی برقراری ارتباط کامل و موثر با دیگران را داشته باشند.

این کتاب با استفاده از کاراکترهای ساده‌ی زبان چینی نوشته شده است، بنابراین هم برای کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان چینی کرده‌اند و هم برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته بسیار کاربردی و مفید است. علاوه بر این، کتاب شامل سه حلقه CD است که به آموزش تلفظ و آواهای زبان چینی کمک زیادی می‌کند و به زبان‌آموز این امکان را می‌دهد تا با زبان چینی بیشتر آشنا شوید.

کتاب آموزش زبان چینی در ۶۰ روز

کتاب  آموزش زبان چینی در ۶۰ روز با معرفی هجاهای زبان ماندارین آغاز می‌شود و سپس به آواهای این زبان می‌پردازد. در ادامه، کتاب با ارائه‌ی ۶۰ درس جامع، مکالمات روزمره‌ای را پوشش می‌دهد که شامل موضوعاتی مانند سلام و احوالپرسی، محیط کلاس درس، خانواده، معرفی افراد، اعداد و تاریخ‌ها، روزهای هفته و ساعت، خرید کردن، بازار، اقامت در هتل، آب و هوا و دیگر موارد مهم است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با استفاده از دروس متنوع و کاربردی، در مدت زمانی کوتاه به مهارت‌های ارتباطی پایه در زبان چینی دست یابید.

کتاب نوشتن و خواندن چینی Reading and Writing Chinese

این کتاب  شامل تعاریف، مشتقات، تلفظ‌ها و نمونه‌هایی برای استفاده صحیح از ۱۷۲۵ کاراکتر چینی است. این منبع تمرکز خود را بر پین‌یین، سیستم رسمی رونویسی حروف چینی به خط لاتین، قرار داده است که به طور گسترده در چین و سنگاپور استفاده می‌شود. همچنین کاراکترهای سنتی که در تایوان و هنگ کنگ به کار می‌روند، در این مجموعه گنجانده شده‌اند تا منبعی جامع برای کاربران فراهم آورد. این کاراکترها که به تازگی به‌روزرسانی و اصلاح شده‌اند، برای آزمون بین‌المللی Hanyu Shuiping Kaoshi (HSK)، که توسط دولت چین تجویز شده‌اند، انتخاب گردیده‌اند. این مجموعه به خصوص برای تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن زبان چینی دانش‌آموزان طراحی شده است.

سری کتاب کار چینی Integrated Chinese Character Workbook

نام فارسی این کتاب چینی یکپارچه است. این کتاب شامل چندین جلد متناسب با سطوح مختلف یادگیری زبان چینی است و به عنوان یکی از ملزومات درسی آموزش زبان چینی مقدماتی در دانشگاه‌ها و کالج‌های سراسر جهان شناخته می‌شود. همچنین، این مجموعه برای سطوح پیشرفته آموزش زبان چینی نیز بسیار مناسب است.

کتاب چینی در سفر

کتاب چینی در سفر یکی از بهترین منابع آموزش زبان چینی با ترجمه فارسی است. این کتاب به زبان‌آموز، مکالمات، عبارات و واژگان کاربردی و رایج را در مدت زمان کوتاه آموزش می‌دهد. این کتاب از طریق بخش‌های پرسش و پاسخ، شما را با اصطلاحات مرتبط با هر موقعیت آشنا می‌کند.

کتاب چینی در سفر، دارای واژه‌نامه‌ای است که امکان یافتن سریع واژه‌ها و معانی فارسی را فراهم می‌کند، و تلفظ هر کلمه چینی نیز به وسیله الفبای فارسی در زیر یا کنار واژه‌ها آورده شده است. علاوه بر این، هر نسخه از کتاب به همراه یک سی‌دی ارائه می‌شود تا تلفظ و مهارت‌های شنیداری شما نیز تقویت گردد.

کتاب چینی در ۳۰ روز

این کتاب یک راهنمای خودآموز آسان و سریع برای یادگیری زبان چینی است. آموزش گام به گام این کتاب شامل یک CD صوتی همراه با فایل‌های مکالمات روزمره، توضیحات گرامری مفید و تمرین‌های جذاب است که هر درس به کلید واژگان مخصوص خود مجهز است. همچنین، آزمون‌های میان‌دوره‌ای و نهایی برای سنجش پیشرفت زبان‌آموزان در این کتاب گنجانده شده است.

کتاب “Fundamentals of Chinese Characters (Yale University Press)

این کتاب بهترین راهنمای موجود برای آموزش کاراکترهای چینی است. این منبع در بر دارنده توضیحاتی است که به شما در یادگیری معانی هزاران کاراکتر چینی کمک می‌کند.  کتاب فاندامنتال با کاراکتر های چینی توسط تقسیم هر کاراکتر به عناصر اصلی‌اش، پایه‌ای محکم از دانش زبانی شامل تاریخچه و معانی عمیق‌تر کاراکترها را در هر فصل ارائه می‌دهد.

رادیکال‌ها و عناصر آوایی پیچیده زبان چینی به طور جامع در این کتاب، همراه با فهرست‌ها و جداول مرجع مورد بررسی قرار گرفته‌اند. به منظور تسهیل یادگیری، کتاب به موضوعات کلی‌تری تقسیم شده است که امکان مطالعه و مرور کاراکترها بر اساس بخش‌های معین را فراهم می‌کند.

این کتاب کاراکترها را با اشیاء و مفاهیم واقعی ارتباط می‌دهد که در فرآیند یادگیری بسیار مؤثر است. از رادیکال‌ها و عناصر آوایی برای حفظ کردن کاراکترها استفاده می‌شود، روشی که به خصوص برای به خاطر سپردن ۵۰۰ کاراکتر اول بسیار کاربردی و ساده‌کننده برای فرآیند آموزش است.

کتاب یادگیری آسان زبان چینی با Chinese Made Easier

یک کتاب ضروری برای آن دسته از زبان آموزانی  است برای  سفر به چین  و با مکالمات و جملات اولیه زبان چینی به بازدید از این کشور بپردازند.

کتاب “Modern Mandarin Chinese Grammar: A Practical Guide (Modern Grammars)

کتاب به آموزش جامع قواعد، پیچیدگی‌ها و الگوهای دستور زبان چینی می‌پردازد و بر یادگیری عمیق این موضوعات تمرکز دارد. همچنین، دارای فهرست دقیقی است که امکان استفاده از آن به عنوان یک دیکشنری دستور زبان استفاده. این کتاب سطحی عمیق‌تر از دستور زبان چینی را نسبت به خودآموزهای معمولی یا اپلیکیشن‌های آموزشی ارائه می‌دهد.

کتاب Times: Newspaper Reading Course of Advanced Chinese

برای زبان‌آموزان سطوح متوسطه و پیشرفته، خواندن روزنامه‌های چینی یکی از مهم‌ترین مراحل در مسیر تسلط بر زبان است. مطالبی که در این کتاب معرفی می‌شود، با استفاده از مقالات واقعی روزنامه‌ها، به همراه دروس منظم و تمرین‌های مرتبط، شما را قادر می‌سازد تا علاوه بر فهمیدن عناوین، محتوای کامل مقالات را نیز درک کنید. هر فصل این دوره به یک موضوع خبری خاص اختصاص دارد و شما را به خواندن چندین مقاله مرتبط، یادگیری واژگان جدید و پاسخگویی به سؤالات مرتبط با متن دعوت می‌کند.

معرفی برترین کتاب‌های یادگیری زبان چینی

نام کتاب موضوع آموزش سطح آموزشی نویسنده ناشر
 Winning in China مذاکرات تجاری پیشرفته Lele Sang and Karl Ulrich Wharton School Press
سری کتاب HSKStandard Course

۶ جلد

مهارت خواندن- مکالمه

نوشتار

مقدماتی- پیشرفته Jiang Liping Beijing Language&CultureUniversity Press
Short-Term Spoken Chinese مکالمه روزمره متوسط و پیشرفته Li Dejun; Cheng Wen Peking University Press.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *