بازرگانی ایران و چین

حواله یوان و روش های انتقال آن

حواله یوان و روش های انتقال آن

امروزه، مشکلات زیاد اقتصادی، در کشورمان وجود دارد . و یکی از آن ها، تحریم های موجودبر ایران است که محدودیت های زیادی را ایجاد کرده است. به همین دلیل بسیاری از افراد از جمله سرمایه داران، تجار، فعالان اقتصادی برای انجام معاملات اقتصادی و انتقال پول با مشکلات زیادی همراه هستند.

اما یکی از راه حل های مناسب و امن، که برای انتقال پول پیشنهاد می شود، حواله یوان است. بطوریکه از امن ترین روش ها می باشد، و انتقال پول بوسیله آن، در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می پذیرد.

 

حواله بانکی چیست؟

یکی از بهترین و امن ترین روش های انتقال پول استفاده از حواله های بانکی است. در واقع حواله مبلغی است که برای انجام معاملات اقتصادی توسط خریدار از کشور مبدأ به حساب بانکی فرد گیرنده که متصل به شبکه بین المللی سوئیفت است.

منتقل می شود. از انواع حواله ها می توان به حواله یوان، یورو، دلار و… نام برد که به عنوان یک ابزار مالی اکثر مردم در معاملات خود از آن استفاده می کنند.

انتقال پول در حواله نیز مانند انتقال از یک حساب به حساب داخلی  است. با این تفاوت که، در حواله جات ارسال مبلغ بین ۲ تا ۳ روز کاری انجام می گیرد. و یکی از مزایای انتقال پول، به این روش این است که اگر گیرنده حواله، حساب معتبر مستقیم در کشور مقصد داشته باشد، ارسال حواله بصورت آنلاین نیز امکان پذیر است.

 

برخی از انواع روش های حواله یوان

برای اینکه خطرات تقلب در زمان انتقال پول کاهش یابد، می بایست از افراد قابل اعتماد برای انجام روش های پرداخت در علی بابا استفاده کرد. به همین منظوز نباید از حساب شخصی فرد گیرنده استفاده کرد. بلکه روش انتقال پول می بایست بوسیله ی یک حساب تجاری شرکتی انجام پذیرد.

۱.استفاده از نحوه پرداخت علی بابا و مزایای این روش

  • روش انتقال پول آسان است.
  • مدت زمان انتقال پول کم می باشد.
  • یکی از روش های پرداخت بین المللی است.
  • برای انتقال پول هزینه های کمی پرداخت می شود.

 

روش های پرداخت حواله بانکی در علی بابا به چه صورت است؟

برای انتقال پول از طریق کارت های بین المللی، به اطلاعات زیر نیاز دارید:

  • نام ذینفع
  • آدرس کامل
  • جزئیات حساب بانکی
  • آدرس بانک
  • کد سوئیفت
  • کشور

۲.روش انتقال حواله یوان از طریق نرم افزار علی پی

یکی دیگر از روش های انتقال حواله یوان استفاده از  خدمات پرداختی نرم افزار علی پی است. این نرم افزار برای افرادی قابل استفاده است که در آن احراز هویت کرده باشند. سپس می توان برای انواع تبادلات تجاری و انتقال حواله یوان بپه چین از امکانات این نرم افزار استفاده کرد.

این نرم افزار از جمله نرم افزارهای پر طرفدار و محبوب برای انجام انواع خدمات مالی در کشور چین است. و زیر نظر شرکت علی بابا فعالیت می کند.

علیپی چگونه کار می‌کند؟

این نرم افزار یک کیف پول دیجیتالی است. که متصل به حساب فرد دارنده حساب است. از قابلیت هایی که می توان برای این کیف پول ذکر کرد، می توان با استفاده از آن هر نوع دریافت و پرداخت پول برایی شرکت یا هر فردی انجام داد.

همچنین سیستم بارکد QR یکی دیگر از امکانات علی پی است که با استفاده از آن بارکد به مشتریان خود ارسال شود و مشتریان آن را اسکن کنند.

 

انواع مدارکی که برای ارسال حواله یوان به نرم افزار علی پی لازم است؟

  • شماره پاسپورت
  • شماره تلفن که برای کشور چین است.
  • حساب بانکی پین و اطلاعات مندرج در آن

زمان لازم برای پرداخت با کیف پول علی پی

یکی از مواردی که در زمان استفاده با این کیف پول برخورد می کنید این است که، این نرم افزاربا استفا ده از اصل escrow استفاده می کند. و در زمانی که دکمه یSEND را برای بازپرداخت فشار می دهید، مبالغ تا زمان تأیید توسط طرفین نگه داشته می شود.

بنابراین در زمان انتقال پول به این روش، گیرنده مبلغ در مقصد، ممکن است بین یک تا چهار روز پول را دریافت کند. این امکان ممکن است زمان را ببرد اما این قابلیت امنیت حساب کاربر را بالا میبرد. و همین امر استفاده کنندگان از این روش را افزایش می دهد. زیرا پول زمانی پرداخت می شود که هر دو طرف آن را به تأیید رسانده باشند. و سبب رضایت دو طرف می شود.

استفاده از علی پی در معاملات کسب وکارها

استفاده از زوش پرداخت الکترونیکی علی پی یک راه مطمئن است. و سبب افزایش مشتریان چینی در داخل کشور چین و یا خارج از آن می شود. با استفاده از این برنامه الکترونیکی، پایگاه مشتریان بین المللی باز می شود. و  می توان برای استفاده از بازار گردشگری در چین مفید واقع شود.

مزیت‌های پرداخت با علیپی

از جمله مزیت‌های حواله یوان به علیپی با وانیکس شامل موارد زیر است:

  • سرعت بالای حواله یوان به علیپی در انجام عملیات واریزی به حساب فروشندگان چینی
  • برخورداری از مزیت هزینه کمتر حواله یوان نسبت به ارزهای دیگر
  • انجام حواله یوان به چین از راه‌های مختلفی ازجمله سیستم‌های رایج پرداخت علیپی یا WECHAT و بانک‌های معتبر چینی به طور آسان و مطمئن
  • عدم پرداخت کارمزد اضافی برای مبالغ حواله یوان به چین
  • نامحدود بودن مبلغ حواله

مزیت استفاده از حواله یوان به علی پی چیست؟

  • می توانید به هر میزان پول حواله کنید.
  • هزینه کمتر این حواله نسبت به دیگر حواله جات
  • سرعت انتقال حواله یوان به اپلیکیشن علی پی بالا است.
  • کارمزد اضافی در این روش حواله یوان علی پی پرداخت نمی شود.
  • ارسال حواله بوسیله ی کیف پول علی پی که یک روش مطمئن و آسان است.

 

۳.روش انتقال حواله یوان از طریق برنامه وی چت

برای انتقال پول از طریق حواله یوان می توان از برنامه ویچت استفاده کرد. ممکن است استفاده کردن از برنامه های پرداخت نرم افزاری در چین سخت به نظر آید. اما با کمی جستجو متوجه می شویم که به عنوان یک از روش های پرطرفدار است. شما با راه اندازی این نرم افزار وی چت پی می برید که چرا اکثر افراد از این روش استفاده می کنند.

روش پرداحت وی چت به عنوان یکی از روش های پرداخت پرطرفدار و اصلی شناخته شده است. و این روش برای اکثر افراد جذاب است.بطوریکه اگر بخواهید به عنوان یک فرد بازدید کننده موقت ، به وی چت پول واریز کنید آیا این امکان دارد؟

تغییرات ایجاد شده در روش پرداخت وی چت

سیاست ها و روش های موجود در وی پت در این سال ها بسیار تغییر کرده است. و ممکن است گاهی استفاده از این روش برای برخی از افراد سخت باشد. به همین منظور برای ایجاد حساب در وی چت باید مطمئن شوید که می توانید در کیف پول وی چت، جساب باز کنید.

  • برای حواله یوان یک حساب کیف پول باز کنید

برای انتقال و دریافت پول در وی چت، حتماً لازم است که یک کیف پول وی چت معتبر ایجاد کنید. و ویژگی کیف پول را فعال کنید. تا استفاده از این کیف پول شما را به هیجان آورد.

در سال های اخیر مقررات و قوانین چین با تغییرات زیادی همراه بوده است. بطوریکه قبلاً با فرستادن یک hongbao توسز افراد ئیگر کیف پول شما باز می شد. اما اکنون امکان استفاده از این روش وجود ندارد. و دولت چین برای هر کیف پول یک شناسه رسمی را لازم و ضروری می داند. که برای این شناسه نیاز به یک حساب بانکی چینی است.

افتتاح حساب برای برخی افراد ممکن است آسان باشد. اما برای افرادی که قصد دارند ۶ ماه در چین اقامت داشته باشند، بسیار مشکل است. و به احتمال زیاد نمی توانید از این روش پرداخت موبایلی وی چت استفاده کنید. بناباین اگر واجد شرایط باز کردن

 

  • چگونه برای وی چت کیف پول ایجاد کنیم؟

افرادی که دارای یک حساب بانکی چینی هستند، می توان به آسانی برای فعال کردن کیف پول وی چت خود اقدام کنند. اما برای اینکار لازم است، برنامه وی چت را دانلود کنید. نکته ی جالبی که ممکن است در زمان دانلود برنامه با آن برخورد کنید، با توجه به سایتی که برنامه را دانلود می کنید، عملکردهای مختلف برنامه متفاوت است. نسخه چینی برنامه امکانات لازم برای راه اندازی کیف پول را دارد.

بعد از دانلود، در منوی پایین، Me را پیدا کرده و کلیک می کنیم. و سپس روی بخش کیف پول کلیک می کنیم. در این صورت کارت بانکی چینی اصافه می شود.

  • برای افزودن یک حساب بانکی چینی چه مدارکی نیاز است؟

۱.کارت UnionPay چین: که حاوی یک کد ۱۹ رقمی است برای کیف پول وی چت نیاز است . و این کد وارد می شود.

۲.برخورداری از شماره تلفن چینی متصل: مورد دیگر می بایست یک شماره تلفن چینی برای افتتاح حساب بانکی در چین داشته باشید. که این شماره تلفن مرتبط با جساب شما است. و در کیف پول ویچت و احراز هویت شما نیز به این شماره تلفن نیاز است. پس از تأیید کارت UnionPay و شماره تلفن چینی شما، کیف پول وی چت شما نیز فعال می شود.

 

  • نحوه ی اضافه کردن پول به وی چت

پس از اینکه کیف پول وی چت اضافه و فعال گردید، در این مرحله دو روش برای اضافه کردن پول به وی چت در تلفن شما وجود دارد:

۱.حواله  بانکی  چینی : اگر در حساب بانکی چینی خود پول دارید ، می توانید پول را به کیف پول وی چت خود منتقل کنید یا از وی چت پی برای برداشت مستقیم کارت خود استفاده کنید. حتی می توانید از یک دستگاه خود پرداز چینی برای برداشت پول نقد از حساب خارجی خود و واریز مستقیم آن به حساب بانکی چینی خود استفاده کنید . 

۲.انتقال پول وی چت: یکی از کاربردهای وی چت این است که امکان انتقال پول بصورت رایگان در آن وجود دارد. که می تواند بصورت یک انتقال مستقیم در تابع چت و یا یک  hongbao  (پاکت قرمز) که در واقع یک هدیه پول است انجام شود.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی شد در مورد حواله یوان و برخی از روش های پرداخت آن صحبت شود. همانطور مه می دانید با توجه به افزایش معاملات تجاری ایران با چین استفاده از حواله یوان برای تجار اهمیت ویژه ای دارد امیدواریم از مطالب این مقاله برای شما مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *