کالاهای صادراتی ایران به چین

صادرات کالاهای ایرانی به چین همواره مورد توجه تجار ایرانی و چینی بوده است. همانطور که محصولات چینی نیاز های بازار ایران را تامین می کند بسیاری از محصولات و کالاهای ایرانی نیز نیاز های مردم چین را برطرف می کند. در این مقاله تلاش نموده ایم شما را با کالاها ایرانی و نحوه صادرات به چین آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

کشور چین از پرجمعیت ترین کشور های جهان است و طبیعتا این جمعیت زیاد بازاری پر رونق را تشکیل می دهد که می توان به عنوان مقصد صادرات بسیاری از کشورها جهان از جمله ایران باشد. همین امر سبب شده است صادرات انواع کالاهای ایرانی به بازار چین به صورت انبوه و قابل توجهی انجام گیرد. این حجم از صادرات موجب شده است که بسیاری از تجار ایرانی بازار چین را به عنوان یکی از مقاصد اصلی صادرات کالای خود می دانند.

کشور چین توانسته است با به کارگیری نیروی کار ارزان و همچنین ایجاد زیر ساخت های مناسب خود را به عنوان یکی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان برتر در بین کشور های جهان تبدیل کند. اما برای این تولیدات به مقدار زیادی انرژی و مواد خام نیاز می باشد که جهت تامین آن ملزم به واردات می باشند. همین امر موجب شده است که کشور چین به عنوان یکی از وارد کنندگان مواد خام نفتی و سوختی و… از ایران باشد.

صادرات به چین و اهمیت روابط تجاری میان این دو کشور

بسیاری این سوال را دارند که آیا صادرات به چین سود آور است؟ در پاسخ باید بگوییم با توجه به جمعیت زیادی که در این کشور زندگی می کنند فرصت مناسبی می باشد که با شناسایی کالاهای پر مصرف و پر طرفدار که در آن کشور امکان تولید انبوه آن وجود ندارد و یا به مقدار کم تولید می شود، با تامین این محصولات راه خود را برای صادرات به آن کشور و کسب سود هموار نمایید. از دیگر دلایل اهمیت صادرات به چین راه های ارتباطی مناسب با این کشور است، کشور چین دارای مرزهای آبی و زمینی وسیعی می باشد که از گذشته تا به امروز با کشور ایران در ارتباط بوده است. این دسترسی مناسب سبب شده است که کالاهای صادراتی و وارداتی به راحتی و با هزینه مناسب و به صرفه جابه جا شوند که موجب روند رو به رشد تجارت بین این دو کشور نیز شده است.

کالا های صادراتی ایران به چین بسیار گسترده می باشد که در ادامه به بررسی برخی از این کالاهای صادراتی به چین می پردازیم با ما همراه باشید.

 

کالا های صادراتی به چین

اگر به دنبال راهی هستید که در تجارت خود با چین سود بیشتری کسب کنید ملزم هستید که نیاز های مردم چین را بشناسید و با تامین و برطرف کردن آن نیاز ها سود بیشتر بدست بیاورید. از همین رو اقلام و کالا های صادراتی ایران به چین اهمیت پیدا می کنند. از مهمترین و پرفروش ترین محصولات صادراتی به چین می‎توان به مواد اولیه نفتی و غیرنفتی اشاره نمود. محصولات صادراتی به چین عمدتا به شهرهای تجاری مهم آن کشور مانند شانگهای، گوانجو و … صادر می‌شوند.

صادرات مواد آلی و معدنی به چین :

در صدر این صادرات مواد آلی و معدنی می باشند. در صادرات فلز می توان به فلزات صادراتی آهن، آلومینیوم، روی، پروفیل، مس، فولاد اشاره نمود. در صادرات سنگ نیز سنگ های کوپ و اسلب (برش خورده)، انواع سنگ‌های معدنی آهن، زغال‌سنگ، کروم، سیمان و … بخش عمده ای را در بر می گیرند.

صادرات محصولات کشاورزی و دامی به چین :

محصولاتی چون نخ های پشمی، پنبه، انواع گل‌های خشک، پوست چرم حیواناتی چون گاو، گوسفند و بز، تنباکو و … از دیگر کالاهای صادراتی به چین می باشند.

خشکبار ایرانی یکی دیگر از کالاهای صادراتی به چین می باشد که از محبوبیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد. محصولاتی مانند پسته، گردو، کشمش، بادام، انجیر و فندق از محبوب‌ترین انواع خشکبار ایرانی در بین مردم چین به شمار می رود.

خشکبار نیز یکی دیگر از کالاهای صادراتی به چین محسوب می شود که از محبوبیت بسیار زیادی در این کشور برخوردار است. محصولاتی مثل پسته، بادام، گردو، فندق، انجیر، و کشمش از جمله محبوب ترین انواع خشکبار ایرانی در بازارهای کشور چین محسوب می‌شوند.

صادرات گیاهان دارویی از ایران به چین

با توجه به علاقه چینی ها به تب سنتی و گیاهان دارویی، صادرات گیاهانی چون زیره، گل محمدی، بابونه، گل گاو زبان، بومادران، گل ختمی، آویشن، مارچوبه، زوفا، کتیرا، زردچوبه، آنغوزه، شیرین بیان و تلخ بیان، حنا، زیره سبز، بادرنجبویه، باریجه، برگ کنار و … پر رونق بوده و در لیست کالاهای صادراتی ایران به چین قرار دارد.

زعفران از دیگر گیاهان صادراتی ایران است که با توجه به کیفیت آن از اعتبار بالایی در بازار های چین برخوردار است. صادرات این محصول به صورت فله نیز صورت میگیرد که می توان با ارائه بسته بندی زیبا و منحصر به فرد فروش آن را افزایش داد.

صادرات صنایع‌دستی ایرانی به چین:

صنایع دستی ایرانی همواره مورد توجه جهانیان بوده است و نقش مهمی در صادرات ایران ایفا می کند. از جمله صنایع دستی صادراتی به چین می توان به فرش های دستبافت نفیس، پارچه های نخی، رومیزی های سنتی و تزئینی، ظروف میناکاری شده و شیشه های تزئینی اشاره نمود.

صادرات فرآورده های دریایی به چین :

در سال‌های اخیر کشور چین به یکی از اصلی‌ترین بازارهای صادرات محصولات دریایی ایران تبدیل شده است. انواع محصولات و فرآورده های دریایی از ماهی های دریایی و پرورشی انواع میگو، خاویار از جمله محصولاتی هستند که توانسته اند در بازار های چین محبوبیت زیادی را کسب کنند.

صادرات مواد شوینده ایرانی:

علاوه محصولات فوق، مواد شوینده نیز ازجمله کالا هایی هستند که فرصت مناسبی برای فروش در کشور چین را دارا می باشند. انواع محصولات شویند مانند صابون، شامپو، مایع ظرفشویی، پودر لباس‌شویی و انواع سفید کننده از جمله محصولاتی پرتقاضا در کشور چین هستند.

 هر تاجری در تجارت خود به دنبال سود از آن معماله است و اگر سودی در این کار نباشد هرگز آن را انجام نمی دهد. صادرات به چین هم از این امر مستثنی نمی باشد. در بالا برخی از کالا های پرسود صادراتی به چین را معرفی نموده ایم. پس از آشنایی با نیاز های کشور چین حال نوبت به شناخت نحوه صادرات به آن کشور می رسد.

آشنایی با نحوه صادرات به چین

برای انجام تجارت با کشور چین آشنایی با نحوه صادرات به این کشور اهمیت پیدا می کند. در صادرات همانند واردات می توان به صورت ها و روش های مختلفی کالا را تحویل مشتری رساند. برای صادرات به چین می توان از طریق راه های هوایی، زمینی و دریایی کالا و محصولات خود را ارسال نمایید. هر کدام از این روش ها با توجه به نوع کالا و نحوه قراردادی که طرفین تجاری توافق نموده اند صورت می گیرد.

مثلا بر اساس قرار داد شما ملزم می شوید کالای صادراتی را به صورت حضوری به خریدار تحویل دهید. همچنین می توانید کالا و محصولات مورد نظر خود را از طریق یکی از راه های دریایی و یا هوایی به خریدار تحویل دهید. در ارسال از طریق دریا شما با استفاده از کشتی کالای خود را صادر و می توانید آن را روی عرشه و یا در اسکله به خریدار چینی تحویل بدهید. البته این نوع تحویل محصول بستگی به نوع قراردادی دارد که شما با خریدار چینی به توافق رسیده اید. همانطور که گفتیم نحوه ارسال کالا (حضور شما در زمان تحویل و یا نحل تحویل) را خریدار چینی مشخص می کند که به چه صورت باشد. این امر نیز در هزینه نهایی فروش محصول تاثیر گذار است. چرا که هر کدام از روش های ارسال هزینه خواص خود را دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *