پیدایش و شکل‌گیری نرم‌افزار علی‌پی

Alipay یک برنامه پرداخت موبایلی است که در چین با بیش از ۱ میلیارد کاربر و در سراسر آسیا و اقیانوسیه و فراتر از آن آغاز شده است. Alipay یک اپلیکیشن پرداخت و کیف پول دیجیتالی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون استفاده از پول نقد به راحتی پول را ارسال و دریافت کنند. این برنامه همچنین یک سوپراپ است، به این معنی که ویژگی‌های بی‌شمار دیگری نیز دارد که به کاربران امکان می‌دهد تاکسی بگیرند، کارت اعتباری بگیرند و حتی بیمه خود را به راحتی پرداخت کنند. با بیش از یک میلیارد کاربر، ارائه این روش پرداخت یک انتخاب طبیعی برای کسانی است که می‌خواهند پرداخت‌های بین المللی را انجام دهند. در اینجا به منظور انجام مشاوره بازرگانی درباره نرم‌افزار علی‌پی لازم است ادامه مطلب را دنبال کنید.

همه چیز درباره شکل‌گیری نرم‌افزار علی‌پی

همه چیز درباره شکل‌گیری نرم‌افزار علی‌پی

در دنیای کیف پول‌های دیجیتال، برندهای کمی هم‌چون Alipay شناخته شده‌اند. این گروه که توسط Ant Group وابسته به علی‌بابا اداره می‌شود، از نظر تعداد کاربران بزرگ‌ترین برنامه در سطح جهان است، اگرچه عمدتاً محدود به کسانی است که در چین هستند. با این حال، راه‌حل پرداخت‌های فرامرزی این شرکت، Alipay+، با وجود دسترسی جهانی قابل توجه و رو به رشد، بسیار کمتر شناخته شده است.

Alipay+ که شامل گروهی از پرداخت‌های مرزی و راه‌حل‌های بازاریابی برای بازرگانان است، قابلیت‌های پرداخت جهانی را به انواع روش‌های پرداخت محلی می‌آورد. جیا هانگ، مدیر کل منطقه ای آسیای جنوب شرقی، Ant Group می‌گوید:  Alipay+ تاجران آنلاین و آفلاین را با روش‌های پرداخت دیجیتال، مانند کیف پول موبایل، برنامه‌های بانکی و برنامه‌های BNPL در سراسر جهان متصل می‌کند.

این بدان معناست که کاربران با کیف پول دیجیتال متصل به سیستم  Alipay+ می‌توانند پرداخت‌های مبتنی بر کد QR را به صورت آنلاین و آفلاین در سراسر جهان به همان روشی که به صورت محلی پرداخت می‌کنند، انجام دهند. آن‌ها از کیف پول دیجیتال محلی و ارز محلی خود استفاده می‌کنند، در حالی که برای بازرگانان، Alipay+  با سیستم‌های موجود خود ادغام می‌شود تا تسویه حساب با ارز محلی خود را ارائه دهد.

جیا توضیح می‌دهد: در سراسر پایانه‌های پرداخت آفلاین بازرگانان و سایت‌های آنلاین،  Alipay+ راه‌حل پرداخت فنی مبتنی بر QR را ارائه می‌کند که از همه روش‌های پرداخت دیجیتال از طریق پرداخت یکپارچه Alipay+ پشتیبانی می‌کند. با یکپارچه‌سازی یک‌باره، بازرگانان می‌توانند به تمام روش‌های پرداخت دیجیتال موجود و بعدی که توسط  Alipay+ ارائه شده است دسترسی داشته باشند. اینجاست که مشاوره بازرگانی درباره نرم‌افزار علی‌پی بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

در حال حاضر،  Alipay+ تجار را به بیش از ۱ میلیارد کاربر کیف پول دیجیتال، که عمدتاً در آسیا مستقر هستند، متصل می‌کند. روش‌های پرداخت محلی شامل Touch ‘n Go مالزی، TrueMoney تایلند، GCash فیلیپین و Kakao Pay کره جنوبی و همچنین خود Alipay است.

شکل‌گیری نرم‌افزار علی‌پی

شکل‌گیری نرم‌افزار علی‌پی

Alipay+ که برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۲۰ به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد، از آن زمان شاهد انبوهی از اعلامیه‌های تجار جهانی در یکپارچه‌سازی راه‌حل بوده است. با این حال، از بحث‌هایی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ آغاز شد، زمانی که Ant Group در حال بررسی چگونگی ارائه قابلیت‌های بین المللی به Alipay بود، این برنامه رشد کرد. جیا می‌گوید: «مردم (کاربران Alipay در چین) می‌پرسیدند: «چرا نمی‌توانم از Alipay در خارج از چین استفاده کنم؟» در آن زمان بود که ما تجارت بین‌المللی را در آن روزها شروع کردیم تا بازرگانان بتوانند کیف پول Alipay را از چین بپذیرند.

در بررسی مشاوره بازرگانی درباره نرم‌افزار علی‌پی باید بدانید که جیا می‌گوید: ما اساساً گردشگران را در استفاده از این برنامه دنبال می‌کنیم. اگر گردشگران دوست داشتند به ژاپن، کره، تایلند، سنگاپور بروند، پس باید آنها را دنبال می‌کردیم و آن بازرگانان را فعال می‌کردیم.» در این دوره، Ant Group توانایی‌ها و زیرساخت‌های اولیه خود را برای حمایت از استفاده Alipay در خارج از چین ایجاد کرد، اما از سال ۲۰۱۵، شروع به بررسی چگونگی پیشرفت در این زمینه کرد و تشخیص داد که فناوری‌های آن می‌تواند مزایای قابل توجهی در بازارهای دیگر داشته باشد. او با اشاره به تجربه و تخصص فنی گسترده این شرکت که از توسعه Alipay به دست آورده است، توضیح می‌دهد: «ما فکر می‌کردیم که می‌توانیم نوعی کیف پول دیجیتال را در خارج از چین نیز توسعه دهیم.

مشاوره بازرگانی درباره نرم‌افزار علی‌پی

نکات قابل توجه درباره نرم‌افزار علی‌پی

در بررسی مشاوره بازرگانی درباره نرم‌افزار علی‌پی باید بدانید که این شرکت با در نظر گرفتن کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده، اروپای غربی، ژاپن، کره و سنگاپور و همچنین کشورهای در حال توسعه مانند اندونزی، مالزی، پاکستان، تایلند، میانمار و هند، شروع به کاوش در بازارهای بالقوه برای این امر کرد.

تا اواخر سال ۲۰۱۹، تنها ۹ درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی از Apple Pay استفاده کرده بودند، در حالی که ۸۱ درصد از مصرف‌کنندگان چینی از AliPay استفاده می‌کردند. چه چیزی شکاف بزرگ بین پذیرش این خدمات پرداخت موبایلی در دو کشور را توضیح می‌دهد؟

حتی قبل از Covid-19، پلتفرم‌های پرداخت موبایلی در ایالات متحده و چین رونق داشتند. Apple Pay (ایالات متحده) و Alipay (چین) به طور اساسی نحوه تراکنش افراد را تغییر داده‌اند و گزینه‌های پرداخت امن و بدون تماس را از طریق تلفن همراه ارائه می‌دهند. اگرچه هر دو پلتفرم در حال رشد هستند، اما علی‌پی از همتای آمریکایی خود بهتر عمل می‌کند: تا اواخر سال ۲۰۱۹، Bain & Company متوجه شد که تنها ۹ درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی از Apple Pay استفاده کرده‌اند، در حالی که ۸۱ درصد از مصرف‌کنندگان چینی از Alipay استفاده می‌کنند. با توجه به تفاوت اندازه بین دو کشور، تفاوت بین تعداد کاربران Alipay در چین و کاربران Apple Pay در ایالات متحده بسیار زیاد است. برخی از عوامل ایجاد این تضاد فاحش چیست؟

در بررسی مشاوره بازرگانی درباره نرم‌افزار علی‌پی باید بدانید که بر اساس تجربه گسترده در صنعت خدمات مالی و کار با شرکت‌های پلتفرم، دو محرک استراتژیک کلیدی برای پذیرش موفقیت‌آمیز پلتفرم پیدا کردیم:

۱) ایجاد ارزش برای همه طرف‌ها و ۲) کسب درآمد از اکوسیستم، نه فقط محصول. تا کنون، Apple Pay تنها به صورت جزئی موفق به انجام برنامه مرحله اول شده است، در حالی که Alipay بر هر دو تسلط داشته است. سایر رهبران پلتفرم می‌توانند از نمونه‌های خود اطلاعاتی را عنوان کنند. Apple Pay بر روی مصرف کننده متمرکز شده است.

نکات قابل توجه درباره نرم‌افزار علی‌پی

 

در بررسی مشاوره بازرگانی درباره نرم‌افزار علی‌پی باید بدانید که فرهنگ مبتنی بر استیو جابز در تمرکز بی‌وقفه بر روی تجربه مشتری، هسته اصلی توسعه Apple Pay بود که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. فرض ساده این بود که: Apple Pay به سیگنال‌های رمزگذاری‌شده ارتباطات میدان نزدیک شده است. به کاربران این امکان را می‌دهد که به جای کارت اعتباری با آیفون خود پرداخت کنند. به نظر می‌رسید که Apple Pay یک تجربه واقعاً آینده‌نگر برای مصرف‌کننده ارائه می‌دهد که ایمن، یکپارچه و سریع بود: فناوری NFC بسیار سریع است و مصرف‌کنندگان می‌توانند از اثر انگشت خود برای احراز هویت تراکنش استفاده کنند و کلاهبرداری را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

اما برای مصرف‌کننده‌ی متوسط ​​ایالات متحده، پرداخت با Apple Pay تنها چند ثانیه در حین تراکنش‌های درون فروشگاهی صرفه‌جویی می‌کند و بنابراین فقط تا حدودی راحت‌تر از پرداخت با کارت نقدی یا اعتباری است. اپل کمتر بر مشارکت‌های سودمند متقابل با بانک‌ها و بازرگانان متمرکز است. با فرض اینکه مشتریان پلتفرم خود را به سرعت اتخاذ کنند، اپل از همان ابتدا سعی کرد از آن درآمد کسب کند و از بانک‌ها و صادرکنندگان حدود ۰.۱۵٪ برای هر تراکنش برای Apple Pay دریافت کند.

در سال ۲۰۱۹، پنج سال پس از راه‌اندازی این برنامه، رشد داخلی Apple Pay کند باقی ماند: تنها حدود ۶ درصد از افرادی که می‌توانستند از Apple Pay در یک نقطه فروش فیزیکی استفاده کنند، این کار را انجام دادند، علی‌رغم این واقعیت که تقریباً تمام پایانه‌های فروش که امروزه در آمریکای شمالی ارسال می‌شوند و NFC بودند، فعال بودند. دلایل خوبی برای این باور وجود دارد که تعداد کاربران در طول همه‌گیری به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، اما برای تطبیق با سلطه Alipay در چین، نیاز به سال‌ها رشد تصاعدی در پذیرش وجود دارد.

در بررسی مشاوره بازرگانی درباره نرم‌افزار علی‌پی باید بدانید که  Alipay که در سال ۲۰۱۱ از Alibaba جدا شد و در سال ۲۰۱۴ به  Ant Financial (در حال حاضر Ant Group ) تبدیل شد، ناشی از نیاز مصرف کنندگان به روشی قابل اعتماد و تأیید شده برای پرداخت کالاهای خریداری شده از سایت‌های تجارت الکترونیک عظیم شرکت مادر علی بابا بود. Alipay راه حل بود، اما استراتژی پشت آن فراتر از پرداخت بود.

سخن پایانی

Alipay برای ایجاد ارزش و کسب درآمد از پلتفرم، رویکرد متفاوتی نسبت به Apple Pay داشت. انواع بسیاری از بینش‌های مصرف کننده را با بازرگانان به اشتراک گذاشت، بنابراین آنها می‌توانستند خدمات جدیدی را به مشتریان ارائه دهند و تبلیغات دقیق را به صورت رایگان راه اندازی کنند. Ant Group با بازرگانان و مصرف‌کنندگانی که از Alipay برای بهبود حفاظت امنیتی و کاهش تلفات استفاده می‌کردند، کار کرد و به بازرگانان کمک کرد پول بیشتری کسب کنند و ریسک خود را کاهش دهند. کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط ​​به Alipay هجوم آوردند تا با حداقل سرمایه‌گذاری، کسب‌وکار جدیدی را تصاحب کنند.

دانلود نرم افزار Alipay

از لینک های زیر میتوانید نرم افزار علی پی را برای نسخه IOS و Android دانلود کنید: 

دانلود نسخه IOS                          دانلود نسخه Android

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *